13.6.2014

האם ניתן להגיד אני מאמין בתאוריה של דרוין ? האם ניתן להגיד אני חוקר את התיאוריה של דרוין ? אני לומד את התאוריה של דרוין ? המסקנה שלי לא ניתן לומר זאת כי יש סתירה פנימית במשפטים האלו ולכן לא ניתן לומר זאת ‏ט"ו/סיון/תשע"ד


בס"ד

האם ניתן  להגיד אני מאמין בתאוריה   של דרוין ? האם ניתן להגיד אני חוקר את  התיאוריה  של דרוין ? אני לומד את התאוריה  של דרוין ? המסקנה שלי  לא ניתן לומר זאת כי יש סתירה פנימית במשפטים האלו ולכן לא ניתן לומר זאת ‏ט"ו/סיון/תשע"ד

בו נבין את התיאוריה של דרוין ומה המשמעות שלה :

בנקודה מסוימת יש התחלה של העולם ולא נכנס לשאלה מי ברא או הביא  את העולם לנקודה זו . יכול להיות שתחילת העלום זה המפץ הגדול שהתחיל בנקודה אחת או כל הסבר אחר של תחילת העולם וזה לא כל כך משנה לעניין שלנו .

בו נגיד שהעולם או נברא או היה לו נקודת התחלה לפי מיליארדי שנים . לא נכנס מאיפה זה הגיע מי ברא אותו  וכד' .

התיאוריה של דרוין מניחה שמה שפועל בעולם זה חוקי הפיזיקה ורק חוקי הפיזיקה .

אם נקבל זאת אז על נקודת ההתחלה של העולם מופעל חוקי הפיזיקה ואז יש לנו תוצאה . כלומר מה שמניע את העולם זה מצב > חוקי פיזקה > תוצאה , מצב > חוקי פיזיקה > תוצאה ,מצב > חוקי פיזיקה > תוצאה . לכל מצב שמופעל עליו חוקי הפיזיקה יש רק תוצאה אחת לא יכול להיות 2 תוצאות כי אם יש למצב אחד 2 תוצאות או יותר (או הוא פועל באופן אקראי) המשמעות שאין חוקי פיזיקה ואם אין חוקי פיזיקה לא ניתן ללמוד על העולם דבר . וזה עולם ללא משמעות ,עולם אקראי ,ואין שום משמעות למדע או לתיאוריה של דרוין . ולכן נניח שלכל מצב שמופעל עליו חוקי הפיזיקה יש תוצאה אחת בלבד .

אם באמת לכל מצב שמופעל עליו חוקי הפיזיקה יש רק תוצאה אחת אז מובן מאליו שאם היה לנו מחשב ענק עם מצב התחלתי ועם הבנה מלאה של חוקי הפיזיקה ניתן היה לחשב כל מצב ומצב וניתן לדעת כל רגע ורגע מה יהיה המצב העולם. כי אין אפשרות אחרת כי מצב > חוקי פיזיקה > תוצאה זה הדבר היחיד הקים בעולם ניתן לחשב אותו ולדעת אותו . אם כן ניתן היה לחשב שהיום ‏‏ט"ו/סיון/תשע"ד בשעה 0924 אני ישב ליד המחשב ויכתוב את המאמר הזה  . אין אפשרות אחרת כי ניתן להגיע למצב הזה זה רק על ידי מצב > חוקי פיזיקה> תוצאה וזה תוצאה חד חד ערכית כלומר לא יכולתי "להחליט" שאני רוצה ללמוד עכשיו דף יומי כי לפי המחשב "הגדול " בשעה זו אני חייב לשבת ליד המחשב ולכתוב את המאמר הזה ואם באמת יש לי יכולת להחליט אז זה בניגוד לחוקי הפיזיקה שחישב שאני צריך להיות מול המחשב ולהקיש את המילה מחשב ולא דבר אחר . זה מעט מבלבל אבל אם תחשבו טוב זה יהיה יותר מובן .

כלומר לפי התיאוריה של דרוין כל העולם כולו זה זרם של אירועים שהתחיל עם תחילת העולם ותלוי לחלוטין רק בחוקי הפיזיקה אין דבר אחר שזה תלוי בו .

אם כך שאנחנו זרם של אירועים שתלוי ב מצב > חוקי פיזיקה >תוצאה מצב > חוקי פיזיקה >תוצאה. אין דבר כזה לחשוב כי אנחנו רק זרם אירועים שתלוי בחוקי הפיזיקה אז תהליך של מצב>חוקי פיזיקה >תוצאה זה זרם  של אירועים זה לא חשיבה . אין דבר כזה להאמין כי עוד פעם אנחנו זרם אירועים של מצב>חוקי פיזיקה >תוצאה . אין דבר כזה ללמוד כי עוד פעם אנחנו זרם של אירועים של מצב > חוקי פיזיקה >תוצאה .

בעצם אין שום משמעות לחיים ,אין שום דבר שיש לו משמעות כי מצב> חוקי פיזיקה > תוצאה זה תהליך אין סופי שלא מוביל לשום מקום שיש לו משמעות ,הוא מוביל לתוצאה חד חד ערכית בכל נקודת זמן אבל זה רק תהליך ללא משמעות.. אין משמעות לאדם הערך של האדם שווה לחלוטין לצואה של חתול כי זה תהליך וזה תהליך ידוע מראש ללא שום משמעות חוץ מתהליך  של הפעלת חוקי הפיזיקה על מצב התחלתי .

ולכן מי שאומר אני מאמין בתיאוריה של דרוין באמת לא יכול להגיד דבר כזה כי בעולם דרוניסטי אין דבר כזה אני , אין דבר כזה הבנה ,למידה ,מודעות ,רצון וכדומה .

אבל זה קשה להבנה כי אני מרגיש שאני מחליט ,אני מרגיש ,אני מבין . נכון והרגשה זו סותרת את התורה של דרוין , אז כיצד יתרץ דרוין את הענין ? הוא לא יכול לתרץ כי כל מה שקורה בעולם כולל ההרגשה של אני מחליט אני מאמין , אני חוקר, זה זרם אירועים שמושפע אך ורק ממצב התחלתי שמופעל עליו חוקי הפיזיקה . אז מה זה כל האירועים השונים שקורים בעולם מחקר פיזיקה ,כימיה, חקר המוח ?

לפי ההבנה של תורה דרוין זה לא אפשרי .

ולכן לא ניתן להגיד אני מאמין ,אני חושב, אני חוקר את תורת דרוין כי אם באמת תורת דרוין תקפה אין משמעות לדיבור הזה .

אבל אני בכל מקרה אומר את זה ?  נו זה חלק מרצף האירועים של מצב >חוקי פיזיקה >תוצאה.

ומכאן הדרך הקצרה להבין כי אם אני אומר אני מאמין אני חושב אתה צריך להגיד אני מאמין באלוקים כי כל משהו אחר יוצר סתירה פנימית . אבל זה נושא אחר שאולי נדבר עליו בעתיד.   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה